In 2017 namen we een van de grootste beslissingen van ons leven

In 2017 namen we een van de grootste beslissingen van ons leven

PR Experts Marieke en Anna Maria - PR training Moeiteloos in de media

We gingen van PR-adviseurs naar succesvolle PR-ondernemers

PR quotes Moeiteloos in de media

Een besluit dat onze carrières, en levens, compleet op zijn kop heeft gezet. En er uiteindelijk voor zorgde dat merken als Cartoon Network, Pokémon en Hayu exclusief met ons aan hun PR wilden werken.

Wij zijn Marieke en Anna Maria, twee PR-experts die samen al meer dan 27 jaar in het PR-vak werken.

In 2017 veranderde alles voor ons toen wij Media Tornado overnamen. Het bureau waar we beiden destijds al 7+ jaar werkten.

Het ondernemerschap was nog nieuw, maar in PR hadden we een zwarte band. We deelden een andere visie dat de vorige eigenaar en gooien het roer om. Dat ging niet zonder slag of stoot.

We ontwikkelden een PR-strategie die stuurt naar het hoogst haalbare: ijzersterke, future proof PR met maximale impact.

Binnen de kortste keren trokken we MEGA klanten aan als Afrojack, Pokémon en Hayu die inmiddels jarenlang klant zijn. Met deze strategie maakten we onze ambitie waar: de beste PR-keuze zijn voor (inter)nationale entertainment merken.

PR quotes Moeiteloos in de media

Voor we het wisten zaten we aan tafel met twee nieuwe internationale klanten: Streamingservice Hayu en DJ Afrojack.

Hayu had een duidelijk doel: binnen een half jaar één keer in Nederland op TV komen. Zeg jij één, dan zeggen wij twee. Castleden van een Hayu-show mochten namelijk niet één, maar twee keer voor een interview aanschuiven bij RTL Boulevard.

Nadat we 6 maanden aan hun PR hadden gewerkt was de naamsbekendheid van Hayu gegroeid met 19%. Bij de juiste doelgroep.

Ook DJ Afrojack sloot zich bij ons aan.
In 2021 deden we de publiciteit voor zijn track HERO ft. David Guetta. Die hij voor het eerst ten gehore bracht tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival in Nederland. Ruim 183 miljoen mensen in 136 landen waren getuige van de primeur.

Verder organiseerden we de PR voor bioscoopreleases, waaronder de Misfit-franchise. We lanceerden gloednieuwe videogames van Warner Bros.. En we deden een griezelonderzoek voor Walibi Holland.

Kortom, ons succes als PR-bureau groeide.

Succes dat we onder andere te danken hebben aan ons enorme persnetwerk. We weten welke journalist over welk onderwerp schrijft.
En we investeren al jaren in deze relaties.

Binnen 5 jaar groeiden we uit tot hét PR-bureau van de (inter)nationale entertainmentbranche.

PR Experts Marieke en Anna Maria - PR training Moeiteloos in de media

Waarom onze klanten voor ons kiezen:

De volgende grote beslissing…

Jouw kansen op succes in de media op een presenteerblaadje - Moeiteloos in de Media

Laten we eerlijk zijn…
Eigenlijk liep alles op rolletjes bij Media Tornado
We hadden een indrukwekkend klantportfolio en een vaste stroom aan inkomsten.

Maar toch begon er iets te knagen.
Het ondernemerschap smaakte naar meer.

“Maak je eigen potentie waar.”
Een quote die Marieke van huis uit heeft meegekregen.
Deden we dat nog wel? Benutten we 100% van wat we in onze mars hadden?
Want we bedienen alleen de entertainmentbranche, terwijl we zoveel meer kunnen.

Op een dag zaten we samen op het terras. De zon scheen. IJskoffie erbij. Dagdromend over de toekomst van ons bedrijf ontstond een briljant plan:
We gaan een tweede PR-bedrijf starten.

Speciaal voor dienstverlenende ondernemers (psychologen, therapeuten coaches) en creatieven (met zelf ontwikkelde producten). Die aan alles voelen dat in de media komen de juiste volgende stap is.

En zo werd ons tweede bedrijf geboren: Moeiteloos in de Media.

Zo kunnen wij alle kennis en ervaring die wij hebben opgedaan doorgeven aan ondernemers zoals jij die zelf het PR-vak willen leren. Zodat ook jij persberichten kan schrijven die door de media gepubliceerd worden. En weet hoe je in contact komt met journalisten en een relatie met hen opbouwt.

Daarnaast ontzorgen we ondernemers die niet de tijd hebben om dit zelf uit te voeren, maar wel hun podium willen pakken in de media. Zodat ook zij groeien in expertstatus en merkvertrouwen.

Jouw kansen op succes in de media op een presenteerblaadje - Moeiteloos in de Media

“Wij hebben een zwarte band in PR.”

“Divide and conquer.” Dat is onze slogan.
Waarom? Omdat wij elkaar feilloos aanvullen.

Anna Maria brengt structuur in elke chaos.
En zorgt voor een helikopterview waar je u tegen zegt.

Marieke is de wandelende ideeënmachine:
Ze ziet nieuwswaarde, waar anderen nog niet eens hebben gekeken.
En we hebben allebei een persnetwerk to the moon and back.

We hebben in onze PR-carrière alles gehoord en gezien.
We lopen al zo lang mee, dat we weten wat er nodig is voor een goede PR-campagne, en voor resultaat waar je doelgroep niet omheen kan.

Wij zijn jouw partners in crime… uhh PR.
Want “Divide and conquer” voor een MEGA groei in expertstatus, dat gunnen we jou ook!

Marieke en Anna Maria in de media

We lazen eens een leiderschapsboek waarin stond: STOP met STOPPEN.
Als je alles waar je ooit aan bent begonnen had afgemaakt, bedenk eens waar je dan had gestaan.

Als je bent begonnen aan je PR, maar je loopt vast.
Of je wilt eraan beginnen, maar je weet niet hoe.
Dan ben je hier op de juiste plek.

Vertel ons wat je dromen zijn als het gaat om jouw naamsbekendheid, in welke media wil jij graag te zien zijn.
Welke beren je op de weg ziet of al bent tegengekomen.

Zodat we jou kunnen helpen om jouw welverdiende spotlight te pakken.

Plan een kennismaking in.
Zet die eerste stap.

Deze mensen hebben al met ons gewerkt: